onsdag 3 december 2008

Rytmik och öppna förskolan!

Idag var det dags för terminens sista rytmik, men även sista rytmiken för oss barn som ska börja på dagis till våren. Det har varit tre roliga terminer men nu blir det alltså inget mer. Vi var en stund på öppna förskolan nere i källaren på Församlingshemmet innan rytmiken. Jag lekte lite med Maja och Andrea innan det var dags för sång och dans. När rytmiken var slut gick jag och mamma ner i källaren igen för att leka lite mer och fika. Där var jättemånga barn så jag hade inte direkt tid att äta. Efter en stund tog vi på oss och gick ner till Rådstugan för att anmäla oss till luciafirandet nästa fredag. Då ska moster och Oliver följa med, vi ska vara tomtenissar! Det blev en tur till City Gross också innan vi gick hem. När vi kom hem hade pappa vaknat men han var jättetrött så han hoppades kunna sova lite mer tillsammans med mig när jag skulle ta min middagslur. Men jag ville inte sova. Precis som igår somnade jag inte förrän lite i tre!! Mina föräldrar undrar vad jag håller på med, om detta är någon ny rutin eller om det bara är tillfälligt. Jag fick bara sova en timme och jag var sur och gnällig efter det. Inte så konstigt när man inte får sova så länge man vill! Nu är det välling och sängen som gäller. Får väl se om jag vill sova nu..

2 kommentarer:

Anonym sa...

men hjärtat du måste juh sova... allt blir juh så mycket skojjigare om man är utvilad... =) så spännande att du och oliver ska vara små söta tomtenissar tillsammans =0) vet du om mamma fick mitt sms med adressen? hälsa familjen! massa pussar till dig hjärtat. /faster

Anonym sa...

ahh, ska man anmäla sig till luciafirandet. det hade vatt skoj, tror du man kan anmäla på måndag? de har öppet då va? hmm :o)