tisdag 16 december 2008

Oj vad det skaka!

Mamma vaknade av att hela sängen skakade nu imorse, hon trodde först att hon drömde men det fortsatte trots att hon inte sov. Samtidigt stod pappa i trapphuset med mp3-spelaren i öronen precis hemkommen från jobb och såg att kransen på vår dörr rörde sig fram och tillbaka. Vår granne Sara kom ut i trapphuset och undrade vad som hände. Pappa trodde att det kanske var något tungt fordon som körde förbi, men varken mamma eller Sara hade hört någon bil. Jag sov gott i min säng och märkte ingenting, skönt. Mamma gick in på nätet och kollade nyheterna och det var visst ett skalv som känts både i Skåne och delar av Danmark! Vi får fråga Oliver sen om han också kände av det..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja tur man inte bor där nere men vi har haft skalv här uppe med så får hoppas att det är bara 1 gångs händelse.

Anna och Ronja sa...

Åh jag trodde också jag drömde eller nåt. Gud så hemskt det va. Vi har spegeldörrar till gardroborna i sovrummet. Som dem skaka.

Anonym sa...

Våra glas i vitrinskåpet skakade...Men jag somnade om mums igen...trodde inte det var något speciellt...Så fel jag hade! Jenny

Unknown sa...

Hej fætter, vi kænde som tur var inte något av skalvet, men på ett vis hade det kanske varit lite kul att uppleva.. Vem vet. Kram Oliver.