torsdag 25 december 2008

Julafton hos mormor & morfar

Obligatoriska leken: "Var är Vilmer?"
Titt-ut, där är han!
Julklapparna vid granen
Mormor och morbror
Jag ville inte ha någon mat.. åt bara lingonsylt
Bordet från ena sidan..
och andra
Lilla nissen åt bara mormors knaperkakor hela kvällen + en clementin och lite russin
Mamma, jag och pappa
Julklappsöppning
Mamma hjälper mig, jag fick ju så många paket!
Här är allihopa förutom..
Bobby caren som jag också fick!
Morfar och jag mot slutet av kvällen

Igår var det alltså den stora dagen, julafton! Jag kände att det låg en viss spänning i luften och då brukar jag tyvärr bli lite gnällig. Jag ville mest vara hos mamma större delen av kvällen och ingen mat ville jag ha. Jag ville bara ha mormors goda knaperkakor, förutom lingonsylten som jag åt vid bordet. Eftersom det bara är julafton en gång om året så fick jag äta ganska många kakor, mums! Gammelmormor var också med igår men eftersom vi inte träffas så ofta så var jag lite rädd för henne. Hon fick helst inte titta på mig för då bara grät jag. Men innan hon skulle åka hem fick hon faktiskt en puss av mig! Jag fick jättemånga julklappar som mamma fick hjälpa mig att öppna. Ni ser ju på fotot så fina saker jag fick! Idag kommer Oliver & co så då blir det ännu mer julfirande och kanske några fler julklappar..!

Tack tack tack till mormor, morfar, morbror, gammelmormor, farmor med familj, farfar med familj och mamma och pappa så klart för alla superfina saker som jag fick!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Vilken mysig julafton du haft med mamma, pappa och hela släkten. Så många julklappar du fick, fast det e ju klart du e ju alltid så snäll så då blir det ju många juklappar :0)

Nu får du ha en riktigt busig dag med Oliver.
Kra till dig, mamma och pappa från mig.
Anneli