onsdag 17 december 2008

Julfest!

Alma och jag hugger in på fikat!
Alma älskar pepparkakor
Tomten var på plats och tog emot önskelistor
Vi fick fiska i fiskedammen..
men det var ingen fisk jag fick på kroken utan en liten julklapp! (litet mjukisdjur)
Emilia, Alma och jag på promenad med Therese
Dans runt granen
Tomten var snäll och delade ut chokladtomtar
Alma fick också en

Idag var jag och mamma på öppna förskolans julfest. Mina kompisar Alma, Maja och Emilia var också där. Rådstugan hade fixat till det jättefint idag med fika, fiskedamm, sagostund, dans runt granen och besök av tomten! Jag hälsade på tomten när han satt i sitt rum och först gick det bra men när han tittade för mycket på mig blev jag lite ledsen. Jag fiskade i fiskedammen och fick en paket på kroken, en söt liten krokodil var det. Jag lekte lite och sen blev det dans runt granen innan tomten delade ut klappar, nämligen chokladtomtar som han hade i sin stora säck. Innan vi gick hem skulle mamma handla lite och jag somnade efter 5 minuter, det tar på krafterna att festa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Vilmer!
Va spännande snart julafton,och ni har fått en gran och den blir säkert jättefin när ni har klätt den. Så har du även varit på julfest och träffat tomten och en massa kompisar, du är så tjusig och elegant i dina fina kläder så jag förstår att du går hem hos tjejerna. Vår längtan efter dig blir bara större nu när julhelgen kommer,men det kommer flera storhelger framöver. Vi har haft en verkligt fin vinter med mycke snö 40 cm. men tyvärr så regnar det idag och det är 1 gr. varmt så all den vackra snö som legat på träden är borta,men pulkaföret är kvar.
Ha det fortsatt så bra.
Kram Farfar