fredag 5 december 2008

Premiärtur!



Äntligen fick vi åka med pappa när han körde, första gången sen han fick sitt körkort! Vi lånade morfars Volvo, jag fick sitta i framsätet och det var spännande. I den andra bilen sitter jag i baksätet och där ser jag ju inte så mycket kul, men nu kunde jag hålla koll så att pappa körde ordentligt och växlade rätt. Jag försökte nå växelspaken men det fattades några centimeter, attans! Vi åkte till Centersyd och första anhalten blev MAX. Jag fick nuggets och pommes, mums! Åt väl en nugget (första gången jag smakade) och sen åt jag nästan alla pommesen. Vi gick runt i massa affärer men efter ett tag blev jag less på att åka vagn så då fick jag springa runt lite själv. Jag ropade till allt och alla och busade en massa. Jag var trött när vi körde hem men som vanligt har jag inte tid att sova. Efter ett litet stopp och tillbakalämning av bilen hos morfar så gick vi hem och då somnade jag äntligen. När jag sovit i lite mer än en timme var klockan nästan 17 och då väckte mamma mig. Inte populärt alls! Men efter ett tag blev jag go´och glad igen. Nu har jag fått välling och ska nattas av pappa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vilmer!
Vilka fina kläder du fått av mamma,med hängsler dessutom liknade dom som farfar brukar använda.-Du är så tjusig i dom.
Vad kul att ni kunde åka ut i bil hela familjen tillsammans. Snart är det jul och tomten kommer.
Har du önskat dig något speciellt?
Det var roligt att höra dig på telefonen i helgen.
Kramar till er från Farfar