tisdag 2 december 2008

En dag i Ramlösa!




Idag var det äntligen dags att träffa Lindha och Tage! Vi har bestämt träff många gånger med det har alltid kommit något i vägen, oftast förkylningar. Jag och mamma tog gula bussen till Ramlösa och sedan stadsbuss så att vi kom lite närmare Lindhas och Tages hus, det regnade jättemycket! Jag brydde mig inte inne i vagnen under regnskyddet, mamma däremot blev dyngsur. Väl framme fick Tage en bok av oss, en spännande bok som vi bråkade om. Tage var ganska busig idag och ibland blev jag lite skrämd när han jagade mig. Till lunch fick vi god chili con carne som Lindha lagade åt oss. Jag åt jätteduktigt själv men så börjar jag ju bli ganska stor, fyller ju 15 månader på torsdag! Tage la sig för att vila middag men det var jag inte alls sugen på. Mamma försökte natta mig i gästrummet men det gick inte, inte heller i vagnen där ute. Jag fick helt enkelt vara uppe och då fick jag ju ätit lussebulle och en clementin. Vid halv tre tog jag och mamma på oss för att gå till bussen och efter massa spring fram och tillbaka kom vi till bussen med 2 minuters marginal. Då sov jag redan som en stock!

Tack för god mat och trevligt sällskap!

Inga kommentarer: