måndag 8 december 2008

Öppna förskolan!


Imorse gick jag och mamma till öppna förskolan för att leka lite. Men innan vi gick in där pratade vi med Bvc-sköterskan Carina om mina prickar som jag fått. Hon trodde inte att det var vattkoppor, men dom kan ju se lite olika ut tydligen. Kanske är det någon mat som jag ätit som jag reagerat mot. Det kliar inte på mig så det är ju skönt! Flera av mina kompisar kom till öppna förskolan idag; Alma, Maja, Vilmer och Ella. Dom andra barnen som också var där var lite äldre än oss. Fröknarna plockade fram granen och en massa pynt så det ser fint ut inför Lucia-firandet och julfesten som vi ska vara med på. Jag hjälpte till att hänga några kulor, det var spännande. Dom äldre barnen bakade pepparkakor som vi alla fick smaka på till fikan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

men viken cool kille som står där framför granen man blir ju så stolt över dig! du är en riktig charmör å fasters hjärta smälter varje gång hon ser dig =0) faster tycker att det är lite tråkigt att ni inte kommer upp till norrland och firar jul hos farfar men hon förstår juh att det är långt att åka och att ni har mycket annat att tänka på nu =0) ni får säkert en helt underbar jul i skåne men du ska veta att vi kommer att sitta i norrland å tänka på dig å din familj =0)kommer oliver oxå till mormor på julafton så att ni kan leka hela dagen tillsamans å upp täcka tomten ihop? hoppas att du har det bra mitt hjärta! massa pussar från faster

Anonym sa...

Hej mormors älskling! Du är bara så god så man vill äta upp dig! Men jag tar en pepparkaka istället! Saknade igår på julmarknaden men vi får träffas snart igen! Puss Vilmer från mormor!

Astrid och Greta sa...

Hej Hej!
Har ni fått reda på något om dagisplats till Vilmer än? Börjar väl snart bli dax?
Kram Maria & Astrid