fredag 5 september 2008

TACK!

Morgontrött kille med många paket
Presenter från farfar och Elisabeth
och från faster
och från mamma och pappa
Har Laban-kläderna på mig som jag fick av farfar och Elisabeth
Redo för kalas
Min fina lejontårta med ljus i
Äter tårta
Leker med kusin Oliver och nästkusin Alwin
Fina saker från hela släkten och Anneli. Teckningen fick jag av grannflickan Maja

Tack så hemskt mycket för alla gratulationer här på bloggen, ni är så snälla! Jag hade en superbra födelsedag igår! Jag vaknade lite innan sju igår morse och då gick mamma och hämtade en massa paket! Mina föräldrar sjöng en sång för mig och mamma höll ett litet tänt ljus i handen, det var mysigt i mörkret. Jag fick paket från farfar och Elisabeth, faster Emma och av mamma och pappa så klart. Jättefina saker! Jag fick två stycken Teletubbies dvd och vi satte på den ena medan jag åt välling i pappas knä. På förmiddagen gick jag och mamma en runda med moster och Oliver, jag sov en liten stund men inte alls så länge som mamma hade velat. Hemma igen åt jag lunch och sen sov jag lite mer på eftermiddagen. Halv sju på kvällen började gästerna trilla in, jag var lite trött och gnällig men det gick ganska bra ändå. Jag åt tårta och öppnade presenter och så lekte jag lite med Oliver och Alwin också. Ni kan se alla presenter på fotona, jag fick även pengar så att jag kan köpa en cykelsits och så har mormor och morfar öppnat ett fondkonto åt mig. Farmor och Cribba sätter även dom in pengar på ett fondkonto åt mig. Halv nio fick jag välling och sen var det godnatt!

Tack Rosa och Kent för det spelande kortet, jättefint! Och tack "Åkarp"Maria för ditt kort, du och mamma har visst samma smak för jag fick ett likadant av mamma och pappa! Tack till Emili och Jonas för smset!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj med paket. Snart är det min tur att fylla 1 år :) Kramar Ebba

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Tack för ett jättetrevligt fördelsedagskalas igår. God tårta och bara trevligt sällskap.

Nu har du många nya leksaker att leka med i helgen.
Kolla bara så pappa han inte lånar din fina verktygslåda. Han tycker kanske att dina verktyg är mycket bättre än de han har i sin vertygslåda :0)
Du får ha en jättebra helg.

STOR kram till dig.
Ge en kram till mamma och pappa också från mig.
KRAM Anneli

Anonym sa...

Oj Oj Oj, så himla många paket du fick =0) massa nya leksaker att leka å upptäcka saker med =0)
du verkar ha haft en helt underbar födelsedag i alla fall och det är huvudsaken och nu går det fort till nästa gång igen, ett år kan gå hur fort som hellst i din ålder dagarna veckorna å månaderna bara springer iväg för det händer alltid så mycket! nää, nu måste jag springa nu börjar min lektion! men jag saknar dig massa! massa pussar från faster