lördag 13 september 2008

Karlslund, mormor & morfar och Granet!

Matar fåren med knäckebröd
Drickpaus i solen
Jag och mamma myser lite
Getterna är fina
Jag hjälper morfar och morbror med takbjälken
Världens bästa mormor!
Mmm nutella!
Pappa och jag leker lite i Granet
Någon som ska med?

I morse vid tio-tiden gav vi oss iväg mot Karlslund för att titta på djuren. Solen sken från en klarblå himmel men det var bara 10 grader så vi fick ta på oss ordentligt. Vi tittade i vanlig ordning på kon, fåren och grisarna först. Mamma hade tagit med lite knäckebröd som vi matade djuren med, det var kul! När vi kom till alla getterna fick jag hoppa av vagnen och strosa runt lite själv. Jag gillar dom små bebisgetterna mest, dom är så söta. Vi pausade en liten stund också, jag fick lite dricka och russin. Efter en stund fick jag sätta mig i vagnen igen och nu var jag riktigt trött och gnällig. Jag fick min snuttefilt och fem minuter senare sov jag gott. Mamma och pappa gick till Gläntan och fikade i solen. På väg hem till mormor och morfar vaknade jag efter 1,5 timmes sömn, pigg och glad. Hemma hos mormor och morfar händer en massa saker och just idag skulle en bjälke upp i taket ute i hallen. Jag hjälpte så klart morfar och morbror med det! Vi fikade och jag fick smaka lite nutella.. mums! När vi fikat klart begav vi oss ut igen, denna gången blev det raka spåret mot Granet. Jag gungade och plockade en kotte och så puttade jag fart på cykelsnurran. Nu har vi precis ätit middag, jag fick kokt potatis, köttbullar och grönsaker. Smaskens! Nu blir det bad med pappa!

2 kommentarer:

Anna och Ronja sa...

Vilken härlig dag du haft Vilmer!! Vilka toppen föräldrar du har.

Anonym sa...

Hej Vilmer!
Vilken fin helg du har haft trotts det hurviga vädret, men hösten är väl på väg till skåne också. Vilka fina bilder av dig och alla andra som du har på din blogg. Jag och Elisabeth har ju varit och fiskat i helgen 28 kg lax men det var kallt, så nu har jag en ordentlig förkylning, så även farfar får torka näsan hela tiden. Ha det så bra vi ser fram mot nästa blogg från dig.
Kram Farfar