tisdag 16 september 2008

Min första cykeltur!

Medan pappa fixar med cykelsitsen..
så utforskar jag gården lite!
Grannens katt ville inte bli klappad..
..nu tar jag dig..
..men katten var visst snabbare än mig!

Nu har mamma och pappa äntligen köpt en cykelsits till mig! Och en hjälm också så klart, en röd med gröna larver på. Jag utforskade vår gård samtidigt som pappa monterade cykelsitsen på mammas cykel. Där finns jättemycket att titta på och det var första gången jag var där sen jag började gå. Jag tittade på blommor, gräsmattan, stenar, soptunnorna och så grannens katt. När pappa var klar åt vi middag och sen begav vi oss ut på min första cykeltur! Jag gillade inte hjälmen först men när mamma väl började cykla så blev jag nöjd. Vi cyklade förbi mormor och morfar som kom ut och tittade på mig där jag satt. Imorgon ska mamma och jag cykla till församlingshemmet, det är ju rytmik!

Så här snygg blev jag i min nya hjälm!

2 kommentarer:

Anonym sa...

men gud så skojjit för dig att få komma ut å åka cykel, det kan jag tänka mig att du gillar.massa saker å titta på sen e det juh ganska spännande för det går juh rätt så fort oxå =0) och vilken fin hjälm du hade fått! här uppe i norbotten är det bara bra men det börjar vara rätt kallt nu... 0gradigt på morgonen då jag åker till skolan uff uff inte berädd på kylan ännu =0) Sköt om dig å hälsa mamma å pappa! stoor kram från faster emma

Anonym sa...

Hej Vilmer! Vart har mamma o pappa köpt din cykelsits? Jag har önskat mig en i present :) Kram Ebba