tisdag 9 september 2008

Blä för torka näsan!

Fy! Inte kul alls när man blir torkad om näsan, dumma snor som rinner hela tiden! Hoppas det slutar rinna till imorgon så att jag och mamma kan gå på rytmiken. Trots att jag är förkyld så har jag mycket energi, jag tränar på att gå själv hela tiden och det går bättre och bättre! Jag äter bra också, det tycker mamma och pappa är skönt. Tyvärr sover jag inte så bra, så mamma är ganska trött om dagarna eftersom hon ligger närmast mig på natten. Igår var jag och mamma ute och gick en runda med morbror Hampus. Vi gick till Karlslund och tittade på djuren. Fåren kom fram till stängslet där vi stod och "bääääa" mig rakt i ansiktet, jag blev jätterädd och började gråta! Jag gillade inte grisarna heller men däremot getterna gick jättebra. Mamma matade dom med blad som hon hittade och jag skrattade nästan varje gång dom åt. Jag fick promenera lite själv längs stängslet och som vanligt blev jag sur och tvär när vi skulle gå hem. Mamma fick muta mig med russin hela vägen hem för att jag skulle sitta någorlunda ordentligt i vagnen.


I förmiddags tog hela familjen en promenad i fina vädret. Vi gick först till Butik Mini för att kolla på fleeceoveraller (Molo) och sedan blev det en tur vid Citadellet. Mamma och pappa bestämde sig för den bruna overallen och så blev det en brun fuskpolo. Jag provade overallen här hemma och nog ser jag ut som en liten nallebjörn, eller? Den blir skön att ha när det blir lite kyligare ute. Nu i eftermiddag var jag och mamma hemma hos mormor och morfar. Jag busade lite som vanligt, åt mat och lite frukt. Mamma fick god potatisgratäng och kyckling till middag, men eftersom jag redan ätit middag så fick jag nöja mig med lite russin. Mormor skickade med en bytta med gratäng hem så den ska jag äta imorgon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Wow vilken fin fleeceoverall!! Du blev jätte fin i den. Kram Ebba & Jenny

Anonym sa...

Hej Vilmer!
Vad go du ser ut i din nya overall, helt klart är du en gosig nallebjörn. Vad skönt du kan vara ute trotts snuva, då är det skönt med riktigt varma kläder. Vi kommer även behöva klä oss varmt i helgen då vi ska åka till Jävre och fiska lax så vi klarar oss över vintern. Här är det verkligen höst farfar har klippt ner buskar och häck samt tömt blomlådorna, dom var inte så fina eftersom vi har haft frost flera nätter. Sköt nu om dig och ha det så bra tillsammans med dina föräldrar.
Kram Farfar

Anonym sa...

krya på dig Vilmer. Fast med en sån fn overall lär du slippa elaka förkylningar resten av hösen :-)

kramar från ie o emilia