fredag 26 september 2008

Plocka äpple!



I förmiddags efter att vi storhandlat hela familjen gick vi ner på gården. Mamma ville göra äppelkaka så vi plockade äpple, trädet är ju överfullt! Grenarna hänger nästan ända ner till gräsmattan, så mycket äpple är där! Jag hjälpte pappa att lägga äpplena i påsen. Tyvärr kunde jag inte vara med och göra kakan för då sov jag, men jag fick smaka sen. Supergott med vaniljsås till! Jag och mamma gick en runda i stan i eftermiddags medan pappa var i Malmö med en kompis. Pappa mötte upp oss precis innan vi kom hem och under tiden jag och pappa lekte så fixade mamma med maten. Det blev hemmagjord pizza. Jag älskar pizza! Men även mina små grönsaksbitar är mumsiga, jag gillar speciellt gurka och paprika.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är bara världens goaste lille kille och så duktig på att hjälpa mamma och pappa! Men så har du också duktiga föräldrar, eller hur? Många pussar och kramar från mormor och morfar och morbror Hampus. Det lät gott både med äppelpaj och med pizza, mums!

Sandra sa...

Var hittar ni Viller-valla kläderna. Vi köper dem i en affär i Göteborg, var handlar ni dem?
/Sandra

Anonym sa...

Hej Vilmer!
Vad du är duktig, hjälpa till och plocka äpplen mm. Jag blir så avundsjuk då jag får se hur mycket frukt ni har, och visst håller jag med morfar & mormor att du har verkligt fina föräldrar och då kan det inte bli annat än att du är bäst.
Kramar från Farfar & Elisabeth