torsdag 29 maj 2008

Tand nr 6 och babycafé!

Alma får åka på min vagn

Alma plockar leksaker att ha med på färden.

Idag har äntligen min sjätte tand kommit fram! Det gör ju ganska ont när den ligger under ytan och trycker. Nu slipper jag det onda, i alla fall tills det är dags för nästa tand..

Imorse vaknade jag kl 07 och redan halv nio var jag supertrött, jag brukar ju sova minst en timme längre (i och för sig somnade jag tidigt igår jämfört med alla andra kvällar). Mamma fick väcka mig lite försiktigt precis innan kl 10 för då skulle vi träffa Alma och Therese, vi skulle gå till babycaféet på Rådstugan. Det var jättelängesen jag var där, men fröknarna kom faktiskt ihåg mitt namn. Vi sjöng lite och åt lite lunch. Innan vi skulle gå plockade mamma fram en gåvagn och jag blev hur glad som helst! Alma fick åka på vagnen när jag gick och det var jättekul! Hon plockade leksaker när vi kom nära hyllorna så hon hade något att leka med medans hon satt där.

Efter caféet träffade vi Anneli och lunchade med henne. Jag somnade efter ett tag, det tar ju på krafterna att skjutsa runt "fjällan" i vagnen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Vilmer!
Det var jättekul att träffa dig och din mamma idag. Som vanligt bjuder du på många leenden och glada skratt :0)
Hoppas vi ses snart igen!

Ha en bra helg
STOR KRAM till dig och hela din familj
///Anneli

Anonym sa...

Hej Vimer!
Vad roligt du ser ut att ha och vad mycket du får vara med om. Det är alltid en höjdare för mig att titta på din fina blogg så att jag där kan vara med på avstånd och följa med på allt som händer runt dig.
Men nu är det inte så länge kvar tills vi ses,Vi längtar så efter dig och din familj.
Kram Farfar

Anonym sa...

Hejsan Vilmer!! Tack så mkt för kommentaren i bloggen. Ja det gör ont ont, men dom är nog snart igenom, mamma kännde att de var lite vasst där idag.
hoppas du och Alma hade kul i kapellet idag. Vi får leka snart igen.
Kram Alicia

Anonym sa...

hej guldklimpen! det e så underhållande att læsa din blogg å se alla bilder från alla dina æventyr, det hænder alltid massa spænnande hos er =0) och vilken gentleman du ær vilmer som redan nu vet att man ska "passa" upp på flickorna och køra runt dom på allt dom vill se =0)du e en riktig charmør du =0) saknar dig massa! många pussar från faster