söndag 11 maj 2008

Lördag med hela familjen!

På promenad med pappa, i bara blöjan

Gungeligung

Gammelmormor på besök

Skönt att plaska lite

Oliver ville också bada lite

I lördags fortsatte solen att skina och vi begav oss hem till mormor, morfar och morbror. Moster Mia, onkel Jacob och kusin Oliver var ju där! Vi åt lite lunch först och sen blev det bakelser och kanelfläta för dom vuxna. Jag var ute i stort sett hela dagen, var nog bara inne i huset en kort sväng när mamma skulle hämta något och ingen höll koll på mig där ute. Jag lekte med leksaker på filten i skuggan under poolhustaket, det var jättekul. Jag gungade lite också, det gjorde Oliver med fast att han inte är så stor än. Det var som sagt soligt och jättevarmt så morfar spolade upp vatten i mormors tvättbalja så jag kunde svalka mig lite (och samtidigt tvätta av mina smutsiga knä och händer från allt krypande). Det var roligt att plaska lite och eftersom att jag är Olivers stora idol så ville han så klart göra samma sak.. haha! Gammelmormor var också på besök hos mormor och morfar, hon skulle äta middag med oss. Jag har inte träffat henne så många gånger så jag var lite blyg men det gick ganska bra ändå.

Idag var vi åter igen hos mormor och morfar, det blev lek på filten idag igen och lite kryp på gräsmattan. Nu dröjer det ett tag innan jag träffar kusinen igen, det ska bli kul att se vad han lärt sig till nästa gång!

TACK mormor och morfar för två trevliga dagar hemma hos er!

Familjen von Eyben - längtar tills vi ses nästa gång!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Å vilka härliga dagar ni har och du får verkeligen vara med på nya saker hela tiden. Jag blit lite avundsjuk på erat väder, kanske man skulle flytta neröver när man blir gammal?
Vi har fortfarande minusgrader en del nätter så det återståren del till vi kan kalla det sommar. I morgon ska jag hämta Cribba på flyget eftersom han varit på golfresa. Ska nog längta lite då att få åka till varmare breddgrader men bara 5 veckor kvar. Jippi. Sköt om er alla stora kramar till er alla. Jannice med familj.