måndag 5 maj 2008

Min 8 månaders dag!

Igår blev jag 8 månader, oj så gammal jag är nu! Det var en solig dag och på eftermiddagen var vi hembjudna till mormor och morfar på grillning. Jag somnade på vägen dit så jag sov när dom andra åt korv och kotletter. När jag vaknade så fick jag testa en gammal gå-docke-vagn som mormor sparat sen mamma och hennes syskon var små. Mamma la tegelstenar i så den skulle bli lite tyngre och inte tippa. Tyvärr var underlaget jag körde på inte så bra så det gick lite trögt, men jag tog faktiskt några steg själv. Annars fick mamma hjälpa till att putta på eftersom det mest var uppför och lite kantigt där jag gick. Mormor plockade fram leksaker som Hampus lekte med när han var liten, kul att leka med lite "nya" saker. Jag tittade på när morfar lagade cykeldäck, jag gungade lite och så gick jag och mormor på promenad i trädgården. Vet du vad farfar? Det har kommit blommor på mormor och morfars ena jordgubbsplanta!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Det låter som att du har haft en riktigt bra 8 månaders dag. Sån fin vagn som du var ute och gick med hade faktiskt jag också när jag var liten. Du får ha en bra vecka i solen och ha det riktigt roligt på rytmiken imorgon. Vi ses. Kram till hela din familj. ///Anneli

Anonym sa...

Hej min lilla prins! 8månader att tiden går så fort... å du blir bara søtare å søtare før var dag som går, något som jag trodde var omøjligt eftersom du alltid varit søtast av alla din lilla charmør. jag ska ta och ringa din mamma å pappa någon dag å se om vi inte kan styra upp en træff snart. jag saknar juh dig och dina førældrar massa nu!!! vet du om du ska på semester till farmor å farfar i sommar? nææ, nu ska faster laga lite middag! (Moster jag såg din hælsning, jag ringer =0) ) massa pussar från faster

Anonym sa...

Hej!
Oj vad roligt att vara ute och gå! Här blommar tussilago och krokus så då får vi vara nöjda! Snart är all snö borta. Det är kvar lite utanför fönstret där ni bor när ni är här, och lite andra högar, men våren är på väg! Fortsätt och må bra i solen,vi hörs!
Farfar, Elisabeth hälsar.

Anna och Ronja sa...

Så duktig du är Vilmer. Snart springer du själv och mamma och pappa får jaga dig:-)