torsdag 1 maj 2008

BVC, Helsingborg och Valborg!

Det har hänt en hel del sen sist, även om det inte var så längsesen jag skrev. I tisdags var jag på BVC, det var dags för 8 månaders kontroll. Jag skulle träffa den nya sköterskan för första gången eftersom Maria slutat. Den nya sköterskan var jättesnäll och hon tyckte att jag var en pigg och glad kille. Jag är nu 73 cm lång och väger 9195 gram. Jag fick sitta i mammas knä och leka med en röd pinne och undertiden så plingade sköterskan med små klockor i händerna bakom mitt huvud. Jag var jätteduktig och det var inget fel på min hörsel.

I Helsingborg

Morbror och kusin Oliver på café

Igår åkte mamma, morbror Hampus och mormor till Helsingborg, vi skulle träffa kusin Oliver och moster Mia. Det var längesen sist och Oliver har växt till sig ordentligt. Vi fikade och gick lite i stan. Mamma köpte en leksak som jag kan ha i vagnen, det är en panel med en ratt med tuta, lite spakar och speglar. Den låter också när man trycker på den! På kvällen skulle vi till Jonas och Lena. Jonas är pappas kompis från Umeå som bor här i Landskrona. Det var tydligen något som heter Valborg igår och egentligen skulle vi grillat vid Citadellet men det blåste så kallt och otrevligt så det blev grillning på balkongen. Anneli var också med och Linus, ännu en av pappas kompisar från Umeå som nu bor i Värnamo. Det var en massa andra människor där också, några barn men jag var yngst. Jag höll mig vaken och var glad i stort sett hela kvällen.

Jag busar med pappa hos Jonas och Lena

Idag blir Oliver 4 månader, grattis! Jag och mamma gick hem till mormor och morfar en snabb sväng innan moster och Oliver skulle ta tåget hem. Mamma ville promt ta "kusinfoto" på oss, så det fick vi ju ställa upp på.




Vilmer snart 8 månader och Oliver 4 månader, idag

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Vad fina du och kusin Oliver är på kusinbilderna. Visst hade vi kul igår hos Jonas och Lena. Vi busade supermycket och såklart så skrattade vi lika mycket som vi busade.
Så fick jag ju se ditt nya rum också, vad fint du har det.

Hoppas vi ses snart igen.
Stor kram till dig,din mamma och pappa. ///Kram Anneli.