söndag 4 maj 2008

Olivers dop!

Oliver i Gudmor Terese´s famn

Igår var vi bjudna till Olivers dop i Köpenhamn. Morfar körde bilen med mormor, mamma, pappa, Hampus, Matilda och så jag förstås. Det var premiär för min nya bilstol som vi köpte för ett tag sen, den var skön att sitta i men när jag somnade så fick mamma sitta och stödja mitt huvud eftersom det trillade framåt. Mamma sa att vi ska köpa en nackkudde som huvudet kan vila lite på. När vi kom fram till Köpenhamn så gick vi först upp till Mia, Jacob och Oliver i deras lägenhet. Vi gick till kyrkan tillsammans och väl därinne så skulle vi sitta längst fram. Mamma och pappa blev Olivers faddrar och dom skulle stå framme i kyrkan när Oliver fick vatten på huvudet. Han var jätteduktig, skrek ingenting. Jag fick också vara med där framme, det var ganska spännande. I slutet av ceremonin blev jag lite less så pappa och jag gick lite i kyrkan. När dopet var klart åkte vi till en restaurang som låg precis nere vid vattnet, där var väldigt många båtar att titta på. Jag fick lunch och sen fick dom vuxna också mat. Supergod buffé och god brownie till efterrätt, förrätten var tydligen fisk och det är ju som ni vet inte mina föräldrars favoritmat! Oliver fick jättemånga fina presenter, vi gav honom en Bobby car och en liten ask med bra-att-ha-saker. Jag var jättetrött när vi åkte hem, gnällde ganska mycket men det är ju för att min femte tand är på gång. Men allt som allt var det en jättebra dag!

Olivers present från oss

Jag och mamma tar en paus från allt ståhej där inne


Tack så mycket Mia, Jacob och framför allt Oliver för en trevlig dag!

Vilmer med familj

PS. Idag blir jag 8 månader!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Vilmer!! Stort grattis på 8 månadersdagen.
Kram från Alicia & Malin

Anonym sa...

GRATTIS på din 8-månaders dag!! Vi ses väl på onsdag. Kram LOWA

Anonym sa...

Grattis på din dag! Kram Ebba

Unknown sa...

Grattis på 8 månaders dagen mosters lille buse:) det var så kul att ha dig som gæst igår till olivers dop och du klarade allt ståhej jættebra. Alla tyckte att du var så søt och att du ær duktig med allt du kan! Att du og oliver får det kul ihop ær helt sækert. Stora kramar från oss alla 3!