lördag 24 maj 2008

En dag i Malmö!

Jag och kusinen softar..

På språng..

Safarikillarna äter lunch

Oliver och sin onkel

Igår åkte mamma, pappa och jag till Malmö, vi skulle träffa moster och Oliver där. Det var jätteskönt väder så man behövde inte ha långärmat på sig precis. Skönt att värmen är tillbaka igen! När moster och Oliver hade kommit så gick vi raka vägen till Pizza Hut för att äta lunch. Både jag och Oliver verkade vara hungriga men vi åt ändå inte så mycket. Det var ju för att det var så varmt! Vi satt i vagnen med våra "safarihattar" som moster kallar dom. Men vi behöver ju ha hattarna så att vi inte bränner oss i ansiktet! Efter lunchen gick vi en runda och jag somnade ganska snabbt. Mamma och moster tittade i klädaffärer och köpte kläder till oss barn medans pappa var i några andra affärer under tiden. Mamma och moster stannade till på ett fik till så att vi skulle få lite mer att äta, jag åt gröt och det var gott! Sen träffade vi pappa och gick till stationen för att åka hem till Landskrona allihopa.

Pappa köpte en "morsdag"present till mamma (men det var något som hela familjen kan använda) som hon fick öppna igår, även om det är först på söndag egentligen. Det var ett vindskydd som vi kan använda i sommar, antingen på stranden eller på någon gräsmatta. Skyddar ju både mot solen och vinden!


Ikväll ska mormor och morfar passa mig eftersom mamma och pappa är bjudna på inflyttningsfest. Det kommer nog att bli kul!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var köpte Peter tältet? Ser ut som ni hade en bra dag i soliga Malmö...Kram Ebba

Anonym sa...

Hej skatten! førlåt att faster varit så dålig på skriva i det sista, ska skærpa till mig och bli bættre =0) vilken fin morsdags present du och pappa hade køpt till mamma den kommer ni har super många hærliga stunder under, det e jag helt øvertygad om. før dom få gångerna jag vart på besøk så har jag insett en sak det blåser rætt mycket =0) du væxer å blir bara søtare før varje dag tænk att du resan e en sån stor kille som vill utforska allt. såg att mamma klarat skriviningen du kan væl hælsa grattis från mig! saknar dig otroligt mycket skatten men nu hoppas jag att det inte e længe tills vi ses! pussar från faster

Unknown sa...

Hej Vilmer, tack så mycket før en skojig dag i malmø. Det var mysigt att træffas igen. Just precis ett sånt vindskydd som din mamma fick gick mamma och pappa faktiskt og pratade om idag att vi borde køpa. Det ser jættefint ut!
Jag har fått ænnu mer hosta æn innan så jag ær inte helt på toppen, det ær lite tråkigt. Och mina tænder som ær på væg spøkar også ganska mycket så jag ær lite væl kinkig emellanåt tycker mina førældrar. Hoppas att det snart går øver. Vi ses till morbrors student. Då ska vi ju ha samma klæder på oss;)