tisdag 27 maj 2008

Mammaträff!

Jag och William

Jag, Alma och Maja

Idag var det dags igen för mamma-bebisträff. Vi hamnade efter lite velande på Slottscaféet, skönt att kunna sitta ute eftersom solen sken igen. Det trodde man inte efter allt regnande igår! Idag var vi 5 mammor och 5 barn, ganska logiskt va? Det var jag, Alma, William, Ellie och Vilmer. När alla gått hem utom jag och Alma så kom Sofie och Maja också. Jag hade inte sovit någon förmiddagslur så jag blev ganska gnällig kring 12-tiden så mamma försökte få mig att sova i vagnen, men jag ville inte! Jag skrek och skrek och blev supervarm! Så tillslut gav mamma upp, jag fick sitta upp i vagnen med bara bodyn på mig. Det var skönt! Jag somnade två timmar senare och pappa fick avlösa mamma eftersom hon skulle köra med körskolan.

Alma och jag håller handen

Gladis!

Nu har pappa bara 12 arbetsdagar kvar innan han går på semester, det ser både jag och mamma fram emot! Mamma ska jobba 3 veckor i sommar, så då får jag och pappa klara oss själv men det ska nog gå bra!

Inga kommentarer: