tisdag 29 juli 2008

Helsingör!


Eftersom farfar och Elisabeth inte är här nere så ofta så ville vi hitta på någon kul utflykt. Vi bestämde oss för att åka till Helsingör. Imorse packade vi ihop det vi behövde och sen träffade vi farfar och Elisabeth ute på tågstationen. Vi åkte tåget till Helsingborg och vi hann precis med färjan som gick när vi kom till Knutpunkten. Vi var dom fem sista som släpptes på innan dörrarna låstes! När vi kom till Helsingör gick vi runt och tittade lite och sen fick jag min lunch. Mamma hade en tanke om att jag skulle somna så att de vuxna kunde äta i lugn och ro. Jag är ju inte den som tycker det är kul att sitta stilla liksom och speciellt inte om jag inte får smaka alla andras mat! Jag var trött men jag ville ju inte vara mamma till lags så jag var vaken när dom satte sig till bords. Jag fick sitta en stund i en barnstol också men det gick i ungefär fem minuter sen ville jag där ifrån. Mamma gick lite med mig men sen ville jag inte det heller och jag ville inte bli buren.. jag var så trött! Mamma satte mig i vagnen och traskade bort till dom lugnare gatorna och tio minuter senare så sov jag äntligen. Då hade resten av sällskapet ätit mer än hälften av sin mat så mamma åt ganska snabbt sen. Jag sov drygt en timme och när jag vaknade gick vi mot färjorna igen. Inne på terminalen kröp jag runt en massa och blev alldeles smutsig, ni ser ju min smutsiga fot! I Helsingborg hade vi en halvtimme att vänta innan tåget skulle gå så då blev det lite öl och vatten för dom vuxna. När vi kom till Landskrona hoppade jag, mamma och pappa av bussen vid lasarettet eftersom vi skulle hem till mormor och morfar för att bada i poolen. Jag tyckte det var så skönt! Innan har jag gnällt när jag varit i men nu var det riktigt härligt!

Tack farfar och Elisabeth för en riktigt trevlig dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud så härligt! Det e så mysigt att åka till helsingör!

Hoppas ni har det bra
Kram Madde & Ellie