lördag 12 juli 2008

Födelsedagskalas!

Födelsedagsbarnet Emili

Leker med den röda leksaken som Kent tog fram åt mig

Sticker iväg på upptäcktsfärd när pappa tittar bort..

och titta vad jag hittade.. vatten!

Börjar bli lite trött, då får man ha snuttefilten

En ständig kamp vid påklädning! Hal som en ål säger mina föräldrar att jag är!

Mammas bästa kompis Emili fyllde år igår så då var vi bjudna på kalas. Vi skulle vara hemma hos hennes föräldrar eftersom där är lite bättre plats, så vi traskade dit lite innan kl 19. Mamma och pappa ville helst att jag skulle sovit en stund innan vi kom dit, men det ville inte jag! Jag brukar ju lägga mig vid 19-19.30 annars så dom var väl rädda för att jag skulle gnälla hela kvällen. Men jag är faktiskt en stor och duktig kille så jag var glad och go hela tiden! Rosa och Kent busade med mig nästan hela tiden, jag hade jättekul! Emili hade lagat god mat och goda tårtor som dom vuxna mumsade på, jag åt majskrokar och fick smaka lite på en kanelbulle. Mums! Kent hade plockat fram en leksak som Emili och hennes syskon lekte med när dom var små så den lekte jag med. Egentligen var det två delar men jag fastnade för den röda äggliknande saken. Jag kröp runt i trädgården också och det var spännande. När vi skulle gå hem blev jag tvärsur och skrek en lång stund i vagnen, mamma plockade upp mig och fick bära mig hem sista vägen. Sen somnade vi gott allihopa!

Tack för ett jättetrevligt kalas Emili!

Inga kommentarer: