fredag 25 juli 2008

Borstahusen och Helsingborgs festivalen!




Dagen började med gröt och banan till fukost och eftersom jag kladdade en del så fick jag bada med pappa. Lika kul som vanligt! Efter att jag badat och duschat av mig fick min matstol sig också en dusch! Mamma packade väskor med allt vi behövde ha med oss på dagens utflykt och efter det begav vi oss iväg. Vi skulle möta upp med både Malin och Alicia och Therese och Alma. På vägen ut till Cement i Borstahusen, där vi skulle träffas, somnade både Alma och Alicia. När vi kom fram var Isolde och hennes mamma redan där och efter ett tag kom Sanja och hennes mamma också och ännu lite senare kom Jasper, Wilma och Erik med sina mammor. Alma vaknade efter en kort stund så då lekte vi barn en stund. Alicia vaknade också efter en lite längre lur och då busade vi lite som vi brukar göra. Alicia ville inte ha sin bulle så när hon slängt den på marken tog jag upp den och åt upp hela! Smaskens! Jag fick även smaka vattenmelon av Therese, jag älskar den röda läskande frukten! Mums! Och tack för att jag fick smaka Therese! Efter att jag ätit lunch så var det dags för mig att sova så då packade vi ihop våra saker och traskade hem. Jag somnade efter 10 min och sen sov jag 1,5 timme. När jag vaknade var jag, mamma och pappa på Knutpunkten i Helsingborg. Jag hade missat att vi både åkt buss och tåg! Vi strosade runt på Helsingborgs festivalen, lekte på lekplatsen, fikade och svettades i värmen. Men mysigt hade vi!

Inga kommentarer: