onsdag 16 juli 2008

Lek i Karlslund!

Jag och Alicia hänger i baren..

Tittut Alma!

Isolde, Lowa, Viktor, Svea och Alma (med ryggen mot)

Idag gav vi oss iväg för att träffa några av mina bebiskompisar och några nya bebisar som jag inte träffat innan. Vi skulle ses i Karlslund, ett ställe med lekplatser och djur som man kan titta på. Jag och mamma träffade Malin och Alicia och Therese och Alma lite innan kl 10 för att gå dit tillsammans. Lina och Lowa och Tove och hennes mamma kom samtidigt. Mammorna la ut sina filtar så vi hade något att sitta på, det var ju lite fuktigt i gräset. Men jag sitter ju aldrig längre än 5 sek på samma ställe så jag blev snabbt våt och smutsig på mina byxor. Jag kröp och kröp och kröp.. fanns ju hur mycket gräs, pinnar och fåglar som helst att titta på. Jag gillar ju att jaga fåglar och det gjorde jag även idag. Efter en stund kom Isolde, Svea och Viktor med sina mammor så klart. Vi lekte i sandlådan och tittade på dom stora barnen som åkte rutschbana, det såg kul ut! Efter ett par timmars lekande var jag jättetrött så mamma satte på mig rena kläder och la mig i vagnen med snuttefilten. Det tog ett tag innan jag somnade, även om man är trött vill man ju inte alltid sova! När jag vaknade var jag hemma hos mormor och morfar, men det var bara mamma som var där. Dom andra hade gått tillbaka till jobb efter lunch. Vi hade tydligen varit och hälsat på pappa också utanför jobb. Ni ser, man missar ju hur mycket som helst när man sover! Jag har blivit en expert på att öppna skåpsluckor och det gjorde jag hos mormor och morfar. Som tur var så hann mamma ta bort mig innan jag fick tag i glasskålarna i skåpet.. Dags att barnsäkra även hos mormor och morfar kanske?!


Nu i eftermiddags kom morbror Hampus förbi en sväng och lekte lite med mig, det var kul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej du! Haha, där ser man! :) Jag har inte ett minne av att ni satt där.. Sorry! Hihi. Joo de var supergoda! Verkligen annorlunda pizzor :) Aha så roligt, läste precis din blogg. Vi var där runt 14-tiden :) Där är mysigt! Hoppas allt är bra med er :) Hur har det gått med körkortet förresten? *nyfiken* :) Kram från oss!