lördag 26 juli 2008

Värmebölja!










Dom senaste dagarna har det varit blå himmel, sol och närmare 30 grader. Som tur är har det blåst en del också annars hade det nog varit olidligt varmt! Imorse bestämde sig mamma och pappa för att göra matsäck och gå till stranden och bestämde träff med Emili och Jonas där. När vi kom dit satte vi upp vindskyddet så jag fick skugga, där kunde jag sitta och gräva. Jag fick badat också, första gången för min del i havet! Jag satt och plaskade i det grunda vattnet, det var så skönt! Egentligen brukar jag sova kring lunchtid men idag ville jag absolut inte sova då. Först försökte pappa få mig att sova genom att gå en promenad med mig i vagnen, men efter 10 min kom han tillbaka uppgiven. Mamma försökte få mig att sova inne i vindskyddet ett antal gånger med det gick inte heller, så tillslut satte hon mig i vagnen och gick iväg. Det tog ett tag men sen insåg jag att jag var trött och slocknade utmattad, mer än två timmar senare än vanligt. När jag vaknade en timme senare satt mamma och pappa på Tycho, dom blev så törstiga i värmen. Jag satt hos mamma och fick ett eget glas vatten. Det är spännande och kul att dricka ur "vuxen"glas. Nu ikväll var vi en sväng hos mormor och morfar, det är alltid lika kul att busa hos er!

1 kommentar:

Anna och Ronja sa...

Vilka härliga bilder. Du har det bra Vilmer:-)