lördag 4 april 2009

IKEA och Väla!

Vi köpte en tvättkorg, stekpanna, lite plastmuggar och tallrikar, en pedalhink, tvättlappar, spjälskydd, påslakanset till både mig och mitt syskon, stort täcke och kudde till mig, en matta till mitt rum, två kuddar och lite lampor.

Idag premiärkörde mamma med vår familj till IKEA och Väla. Jag satt sidan om mamma när hon körde så pappa fick serva mig med roliga saker från baksätet när jag blev less. Först stannade vi snabbt till på Babyland för att hämta en box med gratisgrejor till bebisen från Pampers. Det fanns blöjor, en napp och lite annat smått och gott i. Sen gick vi in på IKEA och plockade på oss en massa saker innan vi satte oss i restaurangen för att äta. Mamma och pappa åt köttbullar och jag åt pasta med köttfärssås. Jag var ganska trött så det blev inte så mycket mat för mig. Jag somnade när vi skulle betala och sov sedan över en timme så mamma och pappa kunde gå i lugn och ro inne på Väla. Mamma köpte lite kläder åt sig själv och så fikade dom lite. När jag vaknade fick jag smaka kanelbulle och sen sprang jag runder en massa. Jag kramade en stor nallebjörn och en giraff, det var tydligen människor inne i kostymerna men dom såg ju inte jag. Mamma och pappa blev i alla fall imponerade av att jag vågade krama dom. När vi lämnat bilen till morfar stannade vi kvar en stund och lekte lite. Jag åt en macka och drack mjölk, mums! Nu har vi precis ätit mammas goda pizza och sen blir det nog sängen om en stund.

Inga kommentarer: