fredag 10 april 2009

Grillning i Granet!











Idag har det varit soligt och fint väder, tyvärr har det blåst en del vilket inte är så skönt. I förmiddags körde vi till IKEA för att köpa dörrar till våra bokhyllor. Vi lunchade inne på Väla och tittade lite i affärer. När vi kom hem vid 14-tiden hade jag fortfarande inte sovit middag så mamma "nattade" mig direkt när vi kom hem och det tog inte lång tid innan jag somnade. Under tiden jag sov klippte mamma ner julgranen som stått på balkongen lite för länge. Pappa satte på dörrarna på bokhyllorna samtidigt. När jag vaknade skulle mamma precis köra till Kvantum för att handla. Jag blev jätteledsen och skrek nästan hela tiden hon var borta. Men när mamma kom hem sa hon att vi skulle till Granet för att grilla och leka lite och då blev allt bra igen. När vi grillat och ätit klart körde vi hem bilen till mormor och morfar. Dom hade precis kommit hem från Köpenhamn så vi pratade lite med dom. Jag lekte med traktorn och grävde lite i mormors blomkrukor (inga blommor i som tur var).

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk vilken tur ni har som inte har snö. Här är det fortfarande en meter djupt men det har börjat att smälta lite granna nu. Skidor kan man åka om man vill men den bär inte en skoter.

Men en påsk utan snö är ju ingen riktig påsk, tycker vi lappar som fortfarande bor kavr norr om polcirkeln.

Det ser gott ut att vara ute och grilla i vårsolen, men vi får nog vänta ett tag till. Men snart är det våran tur också, och vi kan grilla dygnet runt då det aldrig blir mörkt.

Ni får ha en rolig och trevlig påsk, med alla vänner där nere. Hoppas att påskharen hittar hem till dig, så han inte hamnar i Danmark.

Och sen så får du får hålla rätt på pappa, Vilmer, så att han inte sticker iväg till blåkulla, och spelar paintboll eller airsoftgun.

Många hälsningar önskar Graif och Xaro, pusss o kram // Farmor