måndag 27 april 2009

Helgen med mormor och morfar!

I lördags eftermiddag lämnade mamma mig hos mormor och morfar. Eftersom det var kanonväder var vi ute i trädgården och lekte flera timmar. Jag grävde och krattade i rabatter, körde bil och traktor, sparkade boll och hjälpte morfar att fylla i ett stort hål så jag inte skulle trilla ner där i.








När vi lekt klart för dagen var jag alldeles smutsig så morfar fyllde en badbalja och hjälpte mig att bli ren. När det var dags för middag var jag inte speciellt sugen men klämde i mig två korvbröd som mormor hade hemma. Vid kvart i nio somnade jag i morfars famn, det var jättemysigt. Vi sov alla tre i rummet där moster & co brukar ligga när dom är på besök. Eftersom jag inte ligger i spjälsäng så får man ju ha lite extra koll på mig så därför var det bäst att vi alla sov tillsammans på madrasserna på golvet. Både jag och morfar sov ganska gott men mormor vaknade när jag snurrade rundor under natten, men jag tror nog att hon tyckte det var ganska mysigt att ha mig där i alla fall? Jag vaknade vid 6-tiden på morgonen men vi låg och drog oss en halvtimme innan vi gick upp. Då fick jag välling i soffan framför barnprogram på tvn. När mormor och morfar åt sin frukost fick jag också lite macka med smör (som jag älskar, kan äta hur mycket smör som helst!). Vid 10-tiden kom mamma och då blev jag väldigt mammig och gnällig. Jag hade inte gnällt något under lördagen men så fort mamma kom så började jag. Jag ville vara ute och leka och efter ett tag gick vi alla ut i trädgården. Morfar skulle klippa gräset och det var väldigt spännande. Vid 11-tiden tog jag en tidigt middagslur och sen var vi ute igen. Vi var uppe på morbrors rum också en sväng, där finns så mycket spännande saker. Dator, stor tv, gitarr och såklart morbror själv. Jag satt i morbrors knä en bra stund, hjälpte honom med datorn och fixade lite med hans mobil. Mamma passade på att vila undertiden, hon är lite halvsjuk nämligen.


Jag och mamma skulle cykla till Karlslund för att träffa mammagruppen på eftermiddagen och morfar skulle fixa med mammas cykel lite innan dess. Tyvärr så var mammas cykel lite mer skrutten än vad hon trodde så den gick sönder i stället för att bli bättre. Som tur var fick vi låna morfars bil så vi kunde ta oss ut till träffen i alla fall (bilder ser ni i inlägget under).

Tack mormor och morfar för en superrolig helg!!


Inga kommentarer: