fredag 17 april 2009

Fredag idag!


Mamma vill ha en puss..

Jag vaknade som vanligt kl 6 i morse och då gick jag och mamma upp. Pappa hade ju redan cyklat iväg till jobb. Mamma är föräldrarledig idag så vi kan mysa lite extra eftersom vi inte hinner det speciellt mycket när mamma jobbar till halv fyra om dagarna. Jag är SÅ mammig just nu, ska bara vara hos mamma hela tiden. Jag har ett tempramentfullt humör också, jag ska helst göra, kunna och bestämma allt själv men det går ju inte. Dels för att jag så klart inte kan allt och dels för att det kanske inte alltid är det bästa för mig.


Nu på morgonen har jag hunnit med att titta lite på tv, läst böcker, lagt pussel, ritat och slabbat i vasken inne på toaletten. Mamma och pappa köpte ju en hög liten pall till mig som jag kan stå på så att jag når upp att tvätta händerna och borsta tänderna. Vi ska ner i stan lite senare och handla till imorgon då Emili och Jonas kommer på middag. Får väl se om jag orkar hålla mig vaken och umgås med våra gäster då eller om jag somnar tidigt. Mamma och pappa har börjat korta ner min sovstund till ca 50 minuter så att jag kommer i säng i tid på kvällarna. Sover jag för länge på dagen somnar jag inte förrän kl 21 men nu slocknar jag redan kl 19 ungefär. Jag måste ju hinna sova mina skönhetstimmar på natten, eftersom jag vaknar lika tidigt varje dag när jag än somnat kvällen innan.

Jag har inte gjort något..

1 kommentar:

Anonym sa...

Fniss, städade du efter dej? ;-) Skönt å få va hemma med mamma idag. trevlig helg på er! Kram Ebba & Jenny