onsdag 25 mars 2009

Stark som en oxe..

säger mamma att jag är! Att ge mig ögondroppar är inget man bara gör så där, det krävs en mamma, en pappa och lite tuffa tag. Jag totalvägrar, spänner mig till max, kastar mig fram och tillbaka, skriker, sparkar och slåss. Även om mina föräldrar säger att jag måste få medicin i ögonen för att bli bra så vill jag inte, det är obehagligt. Men så fort vi är klara med proceduren så är jag glad igen, som tur är. Jag stannar hemma från dagis resten av veckan (pappa är ledig fredag så då skulle jag ändå vara hemma) så att jag förhoppningsvis blir ordentligt frisk. Hade lite feber igår igen nämligen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en liten envis buse väldigt lik din mamma när hon var liten! Men det är bra egenskaper! Hoppas att dina ögon snart blir bra och du snart får leka på dagis igen! puss på dig från mormor!

Anonym sa...

Hej Vilmer!
Förstår att det är obehagligt med droppar i ögonen, men så blir frisk snart igen. Igårkväll så fick jag prata med dig och pappa då lät du väldigt pigg och glad, så du ska se att den dumma sjukdommen är på väg bort. Vad skönt att pappa är ledig så du kan vila till dig från sjukdommen. Hoppas ni får några fina dagar tillsammans i familgen. Här har vi väldigt kallt just nu -18 gr. nu på morgonen Honey tycker det är för mycket och vill ej gå ut men det är soligt och fint, så det blir säkert en längre promenad fram på dagen. Såg att ni också hade det kallt hos er. Ha det så bra vi får höras igen.
Kramar till familjen
Farfar

Anonym sa...

Krya på dig hjärtat! pussar från faster