söndag 8 mars 2009

Ingen feber!


Igår hade jag ingen feber och den har inte kommit tillbaka än heller så jag hoppas den håller sig borta nu! Jag är fortfarande ganska förkyld men det gör inte så mycket. Mamma och pappa tycker det är skönt att jag mår bättre men tyvärr har jag börjat konstra med sömnen. Jag vill absolut inte somna i min egen säng, eller i någons säng överhuvudtaget, varken på dagen eller på kvällen. Jag skriker och skriker och skriker, kastar mig fram och tillbaka och vill ingenting. I förrgår höll jag på så i en hel timme innan jag somnade av utmattning. I går kväll somnade jag i mammas famn framför tvn och vaknade en timme senare i min egen säng och började skrika och gnälla och då fick jag ändå komma upp och sitta hos mamma i soffan. Jag vet nog inte riktigt vad jag vill, ena stunden sitter jag bra hos mamma sen ska jag inte sitta där längre men jag vill inte vara själv heller.. Mamma vet inte riktigt vad hon ska göra. Efter en stund fick jag komma med mamma in i hennes säng och efter gnäll, gråt och fäktning så somnade jag tillslut. Mamma och pappa tror att det är någon sorts utvecklingsfas så vi får väl hoppas att den utvecklingen går i snabb fart så vi alla får lugn och ro om natten igen.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ett litet førsenat grattis på 1,5 års dagen fætter:) Nær man sæger det så så låter det ju helt gammalt:) tænk att næsta gång du fyller år så blir du 2 år!! Jag hoppas att du kan førbli frisk nu så du kan komma ivæg och leka på dagis igen. Jag har ju tyværr fått vattenkoppor så jag lær vara hemma från dagis igen igen igen denna vecka. Tråkigt nær jag nu hade en bra dag dær i fredags..:( nå men jag får væl tænka att det nog ær bra att ha fått sjukdommen så tidigt, så ær det ju klarat:) Om två veckor kommer jag och mamma øver och leker hela helgen medans pappa ska på skidresa med jobbet. Hoppas att vi ær super friska då! Ha det så bra fætter, saknar dig!
ps. jættefina klæder du har fått!