söndag 8 mars 2009

Fika och lek!



I eftermiddags kom mormor, morfar och morbror på besök. Vi skulle äta upp mammas goda hallonkaka, denna gången blev det vaniljvisp till. Jag åt ingen kaka men slevade i mig lite vaniljvisp och åt några vaniljkex, gott! Vi busade alla inne på mitt rum, det var jätteskoj. Vi prickkastade bollar i en rund "kartong" och jag applåderade när bollarna hamnade rätt. Efter att gästerna gått hem tog vi på oss och gick bort till Wrangelska parken. Jag har ju börjat bli lite trotsig och går vi inte dit jag vill lägger jag mig raklång på marken och gnäller. Men jag fick lekt lite i alla fall, gungat och tittat på fåglarna. Fast jag ville egentligen gå ut i dammen men det fick jag inte och till slut fick mamma och pappa bära mig hem.

Jag och pappa påväg till lekplatsen
Jag vill inte dit!
Jag vill hit!
Gunga är skoj, ett tag i alla fall
Gungar på motorcykeln
Mamma hjälper mig att få upp farten
Pappa får hålla fast mig så jag inte gå ner i dammen


Här kommer en bild på mammas växande mage, v.27:

Inga kommentarer: