tisdag 10 mars 2009

18 månaders kontroll

Gårdagens badfoto

Mamma hämtade mig lite tidigare på dagis idag eftersom jag skulle på BVC för 18 månaders kontroll. Vägning, mätning och spruta stod på schemat. En doktor var också där för att lyssna lite på hjärta och lungor och frågade mamma lite frågor om min utveckling. Som vanligt tycker jag inte om att alla kläderna och blöjan ska av för då vet jag vad som väntar.. vägning och mätning. Inte någon höjdare alls det där! Som mamma trodde så hade jag inte gått upp i vikt, snarare ner.. nu väger jag 10,9 kg och är 83 cm lång. Sist jag vägdes (precis innan jul) vägde jag nästan 11,2 kg. Men det var ingen fara sa doktorn, jag har ju gått ner eftersom jag varit sjuk och inte ätit så mycket. Det tar jag nog igen snart! Och det visade jag direkt efter bvc-besöket när vi gick på Madde´s och fikade med Emili. Jag fick en stor muffins och jag klämde i mig hela, mums!

1 kommentar:

Anna och Ronja sa...

Hej! En liten fråga bara. När började ni ge Vilmer godsaker? Nu är det ju 4 mån mellan Ronja o Vilmer. Men Ronja äter aldrig sånt.