tisdag 1 april 2008

Familjemys och bebisträff!


Pappa är ledig från jobb denna veckan, han hade tydligen lite semesterdagar att ta ut. Det är jättemysigt att ha honom hemma, det tycker både mamma och jag. Pappa och jag var ute på promenad imorse eftersom mamma behövde sova lite mer. Jag sov hos henne hela natten, men hon tycker inte att jag ligger still.. Efter vår promenad gav pappa mig banan ute på gården, jag och mamma skulle nämligen iväg på föräldargrupps träffen idag så det var inte lönt att gå in och ta av alla kläderna. Vädret var jätteskönt idag, man behövde ingen jättetjock mössa och inga vantar heller.


Träffen var hemma hos Kim och Alex, där var min kompis Vilmer 2 också och totalt var vi 7 barn. Vi lekte på golvet och mammorna fikade. Innan vi skulle ta på oss för att träffa pappa i stan bytte mamma blöja på mig. Jag var svullen och lite röd "där nere" så mamma bestämde sig för att ta mig till BVC. Sköterskan Anna tittade på det och spolade rent med vatten, vilket mamma och pappa också ska göra hemma och förhoppningsvis är det bättre imorgon. Vi ska ju på en liten tripp på torsdag och då hoppas vi att allt är bra.


Igår var det också fint väder så vi gick hem till mormor och morfar för att gunga lite. Det kändes lite läskigt och jag tyckte varken bra eller dåligt om det. Kanske blir roligare när jag är lite äldre och förstår vad som händer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Hoppas allting är bra med dig och din mamma och pappa. jag ville bara säga trevlig resa. Hoppas ni får det mysigt i Växjö och att det blir bra väder så du och mamma och pappa kan sitta ute och fika och bara ha det gott i solen. Där e fint i Växjö och finns många kuliga saker att på hitta.

Vi ses!
Ge nu en stor kram till mamma och pappa från mig.
//Anneli

Anonym sa...

hej skatten! nu har faster kommit hem från afrika, jag hade en jætte skøn semester sov å vilade upp mig massa å læst massa bøcker. læser juh att du har haft vældigt hændelserika veckor då jag varit borta, fått lekt med kusinen å fått en till tand och vad jag førstår så e du nu på mini semester med mammma å pappa, så himla mysigt før er alla tre, det e ni verkligen værda =0) længatar så efter dig hoppas att vi ses snart!
stor puss från faster
ps. hælsa mammma å papppa ds