söndag 13 april 2008

Familjehelg!

Jag och pappa myser på golvet

Vilken mysig helg det har varit! Pappa, mamma och jag har inte gjort spreciellt mycket men vi har umgåtts och haft roligt ihop. Igår skulle pappa spela badminton med Jonas och då passade jag och mamma på att gå i stan. Solen sken och det var mycket att titta på från vagnen. Vi träffade Emili och Camilla i stan och följde med dom på Madde´s. Det blev lunch för både mig och mamma. När vi var klara där gick mamma och jag hem och efter en stund kom pappa och då gick vi ut igen. Pappa köpte lunch som han åt och jag passade på att sova. Det blev ganska många timmar ute i friska luften, riktigt skönt! Vid 19-tiden fick jag välling och mamma och pappa trodde att jag skulle sova för kvällen, men inte! Efter 30 minuter vaknade jag igen och skulle vara uppe. Jag var gnällig, snorig och trött men ville inte sova. När klockan började närma sig 20.30 tog mamma och pappa med mig ut på en runda i hopp om att jag skulle somna. Jag sov en liten stund i vagnen men när vi kom hem igen vaknade jag. Mamma vet inte exakt när jag somnade, men efter midnatt i alla fall. Då hade mamma försökt natta mig i deras säng i nästan 2 timmar. Vi får väl se vad jag hittar på ikväll...!


Nötfärs, potatis, morötter, lök, tomater..

Idag har vi myst hela dagen hemma, förutom en runda ner till City Gross. Nu när jag börjat äta mycket mat så ville mamma prova att göra lite egen mat åt mig igen. Det blev fem portioner. Jag ska få smaka det senare ikväll, hoppas det smakar gott!

Läser tidningen i soffan..

Dom senaste dagarna har jag blivit mer och mer aktiv, jag vill upp upp upp hela tiden. Jag reser mig mot stolar, soffbordet, soffan - allt som är i bra höjd för mig. Sängen är ju också en favorit att stå i, speciellt när mamma och pappa försöker natta mig. Ni märker vilken buse jag är va? Mamma och pappa har fullt upp hela tiden! Nu har jag lärt mig att sätta mig upp också, från att ha legat på mage.

Inga kommentarer: