fredag 11 april 2008

Middag med morbror och babysim!


Igår hjälpte jag mamma att baka sockerkaka! Det var lite läskigt när hon använde el-vispen, det väsnades så mycket men när jag fick se i skålen samtidigt var det inte så farligt. Jag fick smaka lite hallon som skulle ner i smeten, det var surt! Morbror Hampus kom medans vi väntade på att kakan skulle bakas färdigt i ugnen. Han busade lite med mig som vanligt, det är kul! Hampus, mamma och jag tog på oss och gick ner på stan för att äta middag. Det blev thai-mat för dom stora, jag satt bara i vagnen och tittade på.



Idag var det dags för babysim igen, 2 veckor sen sist (då var det premiär). Det började inte så bra, jag tyckte att det var obehagligt innan vi ens bytt om till simkläder. Jag skrek en hel del medans mamma duschade och Almas mamma Therese höll mig (mamma tackar för hjälpen!). Jag fortsatte skrika även när mamma tog mig i famnen och vi gick ut från det trånga lilla omklädningsrummet. Idag var det mammas tur att bada med mig och det gick ganska bra i början. Men så fort det var dags att ligga på rygg så blev jag arg. Jag vill inte! Simfröken sa att det nog beror på att jag är så pass "gammal" att jag vill se allt som händer runt omkring. Ligger jag då på rygg så ser jag ingenting, förutom taket. Hur kul är det? Mamma tog det lugnt och försiktigt med mig men hon tycker inte att det känns bra när jag inte trivs. Vi får se hur det går nästa gång..

Mormor och morfar - vi saknar er redan! Kör försiktigt och njut av semestern!

//Vilmer

1 kommentar:

Unknown sa...

Hejsan Vilmer! Det låter ju gott med sockerkaka med hallon.. Åt morbror det hela då eller? han ær ju ett stort kakmonster vet vi ju:) Det ær ju synd att du inte ær så jætteglad før babysimmet, men det blir nog bættre. Mamma/pappa kan ju leka sjæv med dig istællet så du inte behøver ligga så mycket på ryggen. Kanske det gør det roligare. Hoppas annars att du har det bra. Oliver hælsar till dig og hoppas att ni ses snart igen. kram moster.