söndag 27 april 2008

Nytt rum, igen!

Pappa och jag leker på mitt nya rum

Konstigt va? Eller egentligen är det ju mitt gamla rum där jag sov när jag var alldeles nyfödd och några månader framåt, alltså mammas och pappas sovrum. Jag fick ju ett nytt rum för inte så länge sen, men eftersom gatan utanför är så trafikerad och den högljudda Glassbilen väcker mig om kvällarna så tyckte mamma och pappa att jag skulle byta med dom. Nu har jag fönster in mot gården och där är det lugnt och tyst på kvällarna. Så idag har varit flyttdag! Vilken tur att jag inte samlat på mig alltför mycket saker, det gick ganska fort att bli klar. Mormor och morfar kom och hämtade mig i eftermiddags när det var dags för min eftermiddagslur. Vi gick en lång runda och när jag vaknade upp var jag lite allvarlig, det berättade morfar för mamma. Inte så konstigt när mamma och pappa inte var där. Men det släppte fort. Jag fick titta på när mormor gjorde rulltårta och sen fick jag gunga också. Medans jag var hos mormor och morfar så sorterade mamma och pappa en massa från källarförrådet. Där är tydligen mycket som inte borde vara där! När jag kom hem igen busade pappa med mig inne på mitt rum medans mamma gjorde pizza. Jag somnade gott efter vällingen och förhoppningsvis sover jag hela natten i mitt fina rum!

Tack mormor och morfar för idag, hoppas vi kan göra om det fler gånger!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Vilmer! Vi sågs igår :-) Kommer du ihåg mig ;-) Vi har tur som har glassabilen här redan vid 15 tiden... Hoppas vi ses igen! Kram Ebba