lördag 19 april 2008

Familjedag i solen!

Idag var det jättefint väder och vi har varit ute nästan hela dagen. Vi gick ut lagom när jag skulle sova min förmiddagslur och när jag vaknade satt mamma och pappa på en filt inne vid citadellet. Jag fick också komma ner på filten och det var mysigt att ligga där i solen. Pappa och jag tog en liten promenad på gräset, det var himla skoj! Jag kände lite på gräset också, konstiga gröna strå överallt. Mamma och pappa sa att till sommaren så kanske jag går runt barfota på det. När klockan började närma sig lunch packade vi ihop våra saker och gick in till centrum. Vi satte oss på en uteservering och mamma och pappa beställde in mat. Jag åt Flygande Kalle - ris, skinka och banan, mums! Efter maten gick vi en runda, köpte glass och så somnade jag igen. Man blir trött av all frisk luft. När jag vaknade var vi hemma i mormor och morfars hus, men dom är fortfarande på semester. Hampus och Matilda var där så dom charmade jag ordentligt. Matilda lekte med mig på golvet och sen busade Hampus också med mig. Dom blev ganska imponerade av mina framsteg, det var ju någon vecka sen vi träffades sist. Här kommer en drös bilder från denna jättesköna dag. Vet ju att farfar är avundsjuk på att vi har gröna gräsmattor så jag lägger in lite bilder som han säkert kommer bli ännu mer avundsjuk på!

Har på mig finfina mjukisjackan jag fick i julklapp av farfar och Elisabeth


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Säger bara en sak idag ORÄTTVIST!!!

Jannice