måndag 6 oktober 2008

Höst!

Favoritsången just nu; "Imse vimse spindel.."
..."ner faller regnet.."
och avslutningen - HÖGT UPP TILL PIPPARNA!
Pappa och jag promenerar lite i löven


Ja, nu är hösten här på riktigt. Vi gick en runda i förmiddags vid kolonierna och till Granet där jag fick leka lite. Bladen på träden har börjat ändra färg och en del har börjat trilla av. Vi fick ta på oss ordentligt för det var inte ens tio grader när vi gick iväg. Jag grävde med min spade och kratta i sanden och sen gick vi runt lite. Jag ville gärna gå iväg själv men det var mamma och pappa inte så glada för, det kan ju komma bilar och cyklister

Vad hittar ni på idag?

3 kommentarer:

www.elliesdagbok.blogg.se sa...

på öppna förskolan. Nu e det middagslur och sedan ut i det fina vädret..

Ha det gott!

Kram Madde & Ellie

Anonym sa...

Hej Vilmer!! Jag har varit i Karlslund med Isolde och hennes mamma. Nu ska jag sova lite middag sen kanske en runda ner i stan, får se. Kram LOWA

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Vilken mysig dag du haft med mamma och pappa. jag sitter här på jobb och tittar ut på det fina vädret.

Vi ses på onsdag, ska bli kul att får följa med till lekplatsen.
Vi kanske kan baka lite kakor där i sandlådan, och gunga, ......det e roligt.

ha en bra dag!
Kram till dig, mamma och pappa.
Kram Anneli