tisdag 14 oktober 2008

En dag i köket!


Eller en timme i alla fall. Mamma bestämde sig för att baka kanelbullar idag så jag fick sitta sidan om och titta på när hon blandade och knådade, det såg kul ut. När degen var klar skulle den jäsa ganska länge så då plocka mamma fram stekpannan för att göra dagens middag - chili con carne! Köttet skulle stekas och kryddas och krossade tomater och vita bönor skulle ner i pannan och helt plötsligt var jag jättetrött, somnade nästan i stolen. Mamma lyfte upp mig och la mig i sängen, jag hade inget att invända. Sen sov jag två timmar så jag missade själva bullbaket. Men jag fick så klart smaka en bulle efter jag ätit lunch. Pappa blev överlycklig när han kom hem från jobb och luktade att vi bakat bullar, han ÄLSKAR bullar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Vilken mysig dag du och mamma har haft. Bullbak, god middag, lek och lite sovstund.
Din mamma är verkligen duktig på att baka så bullarna smakade sälkert helt fantastiskt mumsigt.
Såg att du har haft mycket på gång i helgen också. Mycket bus med Oliver. nu lär du honom det allra busigaste du kan va :0) ?

Ha en forsatt bra dag!
Kram till hela din familj.
//Kram Anneli

Anonym sa...

Mmm det ser ju verkligen gooda ut! :) Kram Ebba

Anonym sa...

De ser lika goda ut som mormors bullar! Mormor saknar lilleman och hoppas snart få träffa dig igen! Puss o kram till dig och ge mamma o pappa en kram från mig.