söndag 5 oktober 2008

Helgen!

Jag och Oliver står och tittar på deras stora trädgård med en riktig gungställning. Där ska vi leka hela sommaren! (mobilfoto)
Leker lite i hallen (mobilfoto)

I lördags när jag och mamma vaknat, ätit frukost och lekt lite så gick vi ner på stan en sväng. Mamma skulle fixa en grej och sen gick vi ut till Hemköp för att köpa godis, som jag så klart inte fick smaka. På eftermiddagen packade mamma en massa saker i väskor och så tog vi sulkyn med ut. Vi skulle hem till mormor och morfar, vi skulle nämligen sova där för på morgonen efter skulle vi till Danmark och titta på Olivers nya hus. Jag somnade lite senare än vanligt och sov inte speciellt bra på natten heller. Mamma sa på morgonen att det hade räckt med en madrass på golvet för jag låg ändå på henne hela tiden. På väg till Köpenhamn var jag lite trött och gnällig men inte förrän 20 minuter innan vi var framme somnade jag och sen ville jag inte sova vidare i vagnen. Måste ju kolla vart vi skulle! Huset var jättefint och eftersom det inte fanns några möbler där än kunde jag och Oliver gå och krypa runt överallt! När vi ätit lunch kom Olivers faster, farfar och farmor för att titta på huset. Med sig hade dom Pluto, deras hund. Den var supersnäll och jag jagade henne hela tiden! Oftast fick jag den viftande svansen i ansiktet men då skrattade jag bara. När vi åkte hem somnade jag och fick sovit en timme för sen var vi hemma. Och då hade ju pappa också kommit hem!

Inga kommentarer: