tisdag 17 juni 2008

Senaste dagarna..

Som jag skrev sist så har jag varit sjuk och det höll i sig hela helgen. Jag har haft 39-40 graders feber hela tiden och lite snuva. Nu mår jag bättre igen som tur är! Trots att jag varit sjuk så har vi ändå hittat på lite grejor, bl a så var vi hemma hos mormor och morfar i lördgas för att äta upp resterna från studenten tillsammans med mammas kusin Amelie och hennes familj. Jag var förvånansvärt pigg hela dagen och även på kvällen då Sverige spelade mot Spanien. Oliver hade dagen till ära fått på sig sin Sverige-dress, precis som jag. Hans pappa Jacob tyckte det var OK eftersom Danmark inte är med i EM! Tyvärr förlorade Sverige men vi får ta nya tag på onsdag!

Morfar håller koll på mig och Oliver

Jacob gör ett bra försök att hålla oss på plats..

..men det gick väl sådär..!

I söndags var vi ute en liten sväng vid Citadellet, jag blir ju så rastlös av att bara vara inne hela tiden. Man kan ju faktiskt krypa och gå fast att man är febrig. Vi tittade på djuren vid citadellet och jagade ankor, som vanligt!







Igår var jag på bättre humör och feberfri så då var det fart på mig här hemma igen. Jag har börjat "snacka" mer och mer, snart kanske det kommer ett riktigt ord! Jag och mamma tog ett skönt bubbelbad igår, det behövdes efter middagen.


Mmm gott med spagetti och köttfärsås


Axe - for men!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Skönt att allting är bra med dig igen. Det e ju mycket roligare att vara frisk så man kan "springa runt" så mamma och pappa får jaga en :0)

Så du brukar jaga ankor, det e bra tycker jag, för jag gillar inte ankor :0)

Så fin du var i din Sverigedräkt. Då ska du hoppa i den igen imorgon när Sverige spelar. Visst hoppas vi på att Henke gör mål då?

Vi ses snart Vilmer. Ska vi titta på bilarna då igen? Det gör vi va?

STOR KRAM till dig, mamma och pappa.
KRAM!!!

Anonym sa...

ælskade skatten! så himla stor du har blivit!!!! nu har din faster just sænt alla sina sker med en jætte jætte stor lastbil på væg till sverige och på onsdag kvæll så startar hon sjælv sin resa tillbaka till sverige. blir full i skratt nær jag ser vissa bilder på dig, du e så otoligt lik din pappa på bilder jag sett sen han var liten =0) nu ska jag gå hem och stæda ut mitt rum så den nya killen kan få flytta in i morgon! det kommer snart ett litet paket till dig på posten.... saknar dig så mycket. hælsa mamma å pappa! massa pussar från faster