söndag 29 juni 2008

Borstahusens dag!


Igår var det Borstahusens dag så vi tänkte gå dit och se vad som hände där. Jag sov på vägen ut och när jag vaknade satt mamma och pappa på Hamnkrogen med rabarberpaj och gott att dricka. Mormor och morfar kom efter en stund och dom blev beställde också in lite gott. Jag nöjde mig med majskrokar. Jag har alltid spring i benen så jag jag ville inte sitta i vagnen och inte i någons famn heller så mamma fick hjälpa mig att gå runt och kolla läget utanför serveringen. Jag tittade lite på båtarna och alla människor men annars var det inte så mycket kul för mig. Pappa busade med mig som vanligt och det är så kul!


Påväg ut mot campingen träffade vi morbror Hampus och Matilda också. Vi bjöd med dom på Danny´s senare på kvällen. Sista stoppet på vår runda var den nyrenoverade stugan i stugbyn ute vid slingan. Jag stannade med morfar ute i vagnen och sen kom mormor ut med en bulle åt mig. Gott men smuligt!


Vi åkte hem med mormor och morfar i bilen och sen fick jag gröt hemma hos dom. Jag var jättetrött och när vi efter några timmar gick till Danny´s så var jag lite gnällig. Majskrokarna fungerade bra för att hålla mitt humör uppe ett tag och sen åkte min snuttekanin fram och då blev jag nöjd. När pappa ätit upp tog han med mig hem och jag somnade på mindre än 5 minuter.

Tack för en supertrevlig dag! Mormor och morfar ni är så roliga att vara med!


Puss Vilmer


P.S Mamma börjar jobba imorgon (i 3 veckor) så vi får se hur mycket bloggen blir uppdaterad..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Vilde Vilmer! Du är också härlig att vara med tycker morfar och jag! Det var en trevlig dag igår med er alla 3 och med Hampus och Matilda på Danny´s! Lycka till med jobbet Vilmers mamma! Vi ses och hörs! Många pussar och kramar och ett Grattis till pappa Peter på namnsdagen! önskar mormor oc morfar.

Anonym sa...

Var köper du dessa majskrokar?? Det är väl inte ostbågar?

Vilmer & Melker sa...

vem är det som undrar? :) majskrokar finns inte på så många ställen, jag har köpt på City Gross i Hyllinge, ska även finnas på vissa Ica Maxi-affärer. Perfekt mellanmål till bebisarna :)