fredag 27 juni 2008

Heldag i Helsingborg!

Lunch på K&Co

Mmm vad gott!

Undersöker kundvagnarna inne på IKEA

Igår var det dags för pappa att skriva teoriprov så vi begav oss hela familjen till Helsingborg. Vi tog en tidig lunch på K&Co innan pappa skulle ta bussen ut till stället där provet skulle skrivas. Jag somnade direkt efter lunchen och då passade mamma på att gå i affärer, det blev visst lite shoppat åt mig på rean! Lite t-shirts och ett par byxor på Polarn och pyret, vilket var tur för då mamma bytte blöja på mig efter sovstunden så hade det visst läckt lite... så på med dom nya byxorna! Inte skönt att ha halvfuktiga kläder på sig ju. Vi gick förbi Anneli på Turistbyrån också och hon är alltid lika kul att träffa. Vi satt där inne en stund och det var många som tittade på mig och log. Pappa ringde och sa att han var klar så då gick vi och mötte honom vid bussen. Han hann inte mer än gå av sin buss förrän vi skulle på nästa. Mot Väla! Och jo, han klarade provet! Vi gick en snabb sväng på Väla först, lite go´fika och sen vidare till Babyland. Jag hade somnat på bussen så när jag vaknade var vi i Paradiset... på Babyland finns ju allt en bebis kan önska sig! Mamma släppte lös mig på golvet och jag visste knappt vart jag skulle krypa, ville ju undersöka allt! Vi köpte lite "mat-prylar" åt mig och sen gick vi till lite andra affärer innan det var dags för middag. Vi gick på MAX och jag fick äta min kalops på burk. Men sen fick jag prova lite pommes också, hur smarrigt som helst! Efter middagen var det dags för sista anhalten för dagen, nämligen IKEA. Mina föräldrar tycker att jag är så klåfingrig och nyfiken på allt så dom tyckte det var dags att köpa lite säkerhetsprylar till hemmet. Spärrar till lådor och skåp i köket och hörnskydd till borden. Vi köpte en lektunnel till mig också och den är superkul! Jag skrattar och skrattar när jag kryper igenom den. Vi kom hem 20.30 och då blev det välling, ren blöja och bums i säng! Jag var så trött så trött!

Jag kryper i tunneln!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Vilmer !
Nu har du varit ute och åkt igen och mycket hinner du uppleva och ha kul.Vilken rolig tunnel du har fått. Gratta pappa för klarat prov från mig.
Kramar till er alla och ha en skön helg.
Farfar

Anonym sa...

Wow, vilken dag du hade igår Vilmer. Lot´s of fun, mycket kul alltså :0)

Det är alltid kul att träffa dig och din mamma och pappa. Det var kul att du och mamma var och hälsade på mig på jobb igår, många roliga broschyrer att läsa. Och busa det e du och jag experter på :0)


Hoppas vi ses snart.
Ha en riktigt mysig helg och krama mamma och pappa från mig.
STOR KRAM till dig med

Kram Anneli

Anonym sa...

Hej mormors och morfars lille älskling! Först får vi bara gratulera pappa till avklarat prov! Men vi längtar efter att träffa dig idag för vi saknar dig när det gått för många dagar. Puss från Mormor o morfar