fredag 6 juni 2008

Alicias kalas!

Kalasfin!

Nästan hela kalasgänget

Födelsedagsbarnet och jag busar!

Igår var jag sjuk, hade hög feber hela dagen så jag trodde inte att jag skulle kunna gå på Alicias kalas idag.. Men jag hade ingen feber imorse så jag fick gå på kalaset i alla fall! Vi var utomhus, nere vid Citadellet. Alicias mamma och pappa hade köpt korv som vi skulle grilla. Vi var fem barn på kalaset, det var jag, William, Maja, Liva och så födelsedagsbarnet Alicia så klart! Vi satt på filtarna och det var jättevarmt och soligt. Pappa kom dit efter jobb och då hade han med sig vindskyddet så att vi fick lite skugga. Alicia öppnade alla presenterna, det verkade som att hon blev glad för dom. Vi åt korv och drack lite juice, lekte lite med presenterna och sen var det dags att gå hem. Tack för ett jätteroligt kalas!

Efter kalaset gick vi hem till mormor och morfar, jag somnade precis innan vi kom in i trädgården. När jag vaknade hjälpte mamma mig att doppa fötterna i den stora poolen. Den är så spännande, alldeles stor och blå.. Det gäller att hålla koll på mig annars kanske jag trillar i! Pappa tog sig ett dopp och jag fick komma ner till honom i vattnet, men det var lite läskigt så mamma tog upp mig igen. Mormor gjorde pizza som alla smaskade på, inte jag men jag fick lite bulle istället. Sen kom mormors bästis Karin och hennes dotter Christina som är i Sverige på besök. Dom bor i Monaco men har ett hus här i Landskrona som dom bor i ibland. Christina var jättesöt, jag satt och tittade på henne hela tiden. Men hon är nog lite gammal för mig, nästan lika många år som morbror Hampus tydligen..

Christina, jag och mamma

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du det ska börjas i tid med tjejer .Men du ska inget berätta för dina föräldrar. Lär av både Fredrik och Marcus tjejer talar dom inte om med oss, men samtidigt kan man som förälder räkna ut ett och annat. Ev ska jag och Lennart åka ner till malmö en helg i augusti innan jag börjar mitt nya jobb 1 september. Hoppas att vi får träffas då eller kommer du upp till norrland i sommar och bekantar dig med de norrländska myggen? Inte dom trevligaste men man vänjer sig, fråga din mammma.
Sommarkramar från Jannice med familj
Ps vi var hos din farmor och Cribba igår och grillade mmm så gott och vilken trevlig kväll.