lördag 14 juni 2008

Hampus student och jag är sjuk..

Jag innan festen..
Mormor med den söta skylten
Morfar och mormor väntar på att Hampus ska "springa ut" på Rådhustrappan
Blommor och nallar kring halsen
Hampus på traktorsläpet med sin klass
Student Oliver?
Så här satt jag och mamma nästan hela kvällen..
Morbror Hampus och Matilda

Igår var jag trött, grinig och kinkig hela förmiddagen. Jag ville inte sova och inte äta så mamma kollade tempen, mycket riktigt feber igen. Det hade jag ju en dag förra veckan också. Typiskt att jag skulle få feber igår när det skulle vara fest hela kvällen eftersom morbror Hampus tog studenten. Jag fick febernedsättande och sen tog mamma och pappa på sig finkläder, jag fick också fina kläder - en sailordress. Vi mötte upp mormor och morfar och gick ner till Rådhustorget där alla studenter skulle "springa ut". Jag somnade så jag missade när Hampus fick alla sina blommor och nallar runt halsen. Lagom till bilkaravanen vaknade jag och där kom många stora lastbilar som var kul att titta på. Vi gick hem till mormor och morfar där festen skulle vara men jag var inte alls på humör, ni vet ju själv att det inte är så kul med hög feber. Jag fick lite mat i mig men huxflux var all mat på mammas vita blus. Jag fick byta kläder och mamma fick ta av sig blusen. Jag satt mest hos mamma hela kvällen. Alla brukar ju säga att jag är världens charmör som bara ler och skrattar hela tiden, men igår var det ont om leenden. Jag sov korta oroliga stunder i vagnen under kvällen och precis innan vi skulle gå hem lekte jag lite med Miranda, en flicka som fyller två år i sommar. Hon bjöd mig på bulle och gav mig leksaker. Vi får leka en annan dag när jag är frisk igen!

Idag blir det lunch med Amelie, mammas kusin, som också tog studenten igår. Hennes familj kommer hem till mormor och morfar. Jag vet inte om jag ska följa med eller stanna hemma med pappa, beror på hur jag mår. Jag hade 39,5 grad imorse när jag vaknade..


GRATTIS HAMPUS OCH LYCKA TILL I FRAMTIDEN!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch då! Inte kul o ha feber. Hoppas du snart blir frisk. Många kryapådig kramar// Ebba

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Hoppas du mår bättre idag, e ju inte kul att vara sjuk. Det e ju mycket bättre att skratta och busa.

Ha det bra!
///Anneli