torsdag 12 juni 2008

Jag och Alma nästan hela dagen!

Jag och Alma


Idag har jag lekt med min fjälla Alma, hon är så söt och go! Hon vill pussas hela tiden men det är inte jag alltid så intresserad av. Jag måste ju spara på pussarna så att mamma och pappa också kan få några, det måste hon ju förstå! Imorse gick jag och mamma till Rådstugans babycafé, Therese och Alma kom också dit men Alma sov bort den första timmen. Idag var det avslutning så mammorna fick äta kakor, kanellängd, vindruvor och geléhallon. Jag smakade lite på kanellängden men sen skulle jag leka mer så då glömde jag bort att mamma satt och mumsade på den. När Alma vaknat lekte vi på med leksaker och sen var det vår tur att äta lite. Kyckling med couscous hade mamma tagit med till mig idag, supergott! Efter caféet gick vi till Speaker´s corner, mamma och Therese skulle också äta lite. Det regnade jättemycket och det åskade också lite. Vi satt ute men det var tak över som tur var, annars hade vi blivit plaskblöta! Jag somnade efter en stund och fortsatte sova även efter att mamma burit upp mig i lägenheten. När jag vaknade var det pappa som var hemma. Mamma hade gått till mormor för att hjälpa till inför morgondagens stora fest, morbror Hampus studentfest! Jag och pappa mös lite och sen kom Therese och Alma på besök. Alma och hennes föräldrar ska flytta till en ny lägenhet så deras internet fungerar inte hemma, och Almas mamma behövde kolla lite saker på nätet, så därför fick hon låna vår dator en stund. Pappa lekte med mig och Alma och sen kom mamma också hem igen. Nu ska jag sova, måste vara utvilad inför den stora festen imorgon!

Therese försökte få oss att titta framåt samtidigt.. hon måste se väldigt konstig ut med tanke på hur vi stirrar på henne!

Men sluta pussas nu då!

Tack mormor för snickarbyxorna, jättefina!

Puss & Kram/ Vilmer

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sötisar! Kramar Ebba

Anonym sa...

Tack vi har det bra nu fast Felix är så rastlös för det är så dåligt väder. Sen tycker jag inte att jag kan ta ut honom i sandlådan när det är andra barn där å skrämma slag på deras föräldrar även om det inte smittar nu. Skulle själv undra om jag såg nån med felix utslag.

Anonym sa...

Hej Vilmer!

Det ser ut som att du och Alma hade en jättemysig dag igår. Hon e riktigt snäll din fjälla (jag har träffat henne ju) så det e ett bra val du har gjort :0)

Hoppas du får det kul på den stora festen ikväll.
Du får ha en bra helg,och passa nu på att busa riktigt mycket.

KRAM till dig och hela din familj
Vi ses!
///Anneli