onsdag 25 juni 2008

Köpenhamn!

Det blåste friskt i Köpenhamn igår så mössan fick åka fram..


Moster påväg för att träffa oss! Jättemysigt att promenera vid sjöarna.

Mmmm gott med majskrok!

Oliver och jag på Illum

Igår åkte jag och mamma till Köpenhamn för att träffa moster och kusinen. Vi åkte kl 10 på morgonen så att vi skulle hinna vara där en stund, för mamma skulle på bio senare på kvällen med mormor. Jag sov första halvtimmen av tågresan sen satt jag snällt i min vagn. När vi kom fram gick vi en ganska lång stund innan vi träffade moster och kusinen. Vi gick till ett stort sjukhus där moster skulle ta blodprov och undertiden så fick jag lunch och så busade jag och mamma med Oliver som hade vaknat från sin sovstund. När vi var klara gick vi en ganska lång promenad och jag somnade igen. När jag vaknade var vi högt uppe på en terass där det blåste ganska mycket. Vi var tydligen på Illum, ett stort varuhus på Ströget där mamma och moster skulle äta lunch. Jag fick lite mellanmål och majskrokar, jag älskar majskrokar! Vi gick lite i affärer och sen var det dags att gå till stationen igen. Vi hade lite tid innan tåget skulle gå så då fick jag min middag. På tågresan hem stod jag och kollade ut genom fönstret hela tiden. Mamma tyckte att jag var SÅ duktig som inte gnällde, det tar ju ändå 1 h och 30 min att åka hem.

Tack moster och Oliver för en supertrevlig dag!!



Imorse när jag vaknade var jag på strålande humör, men det brukar jag vara så det var inget konstigt! Jag fick gröt till frukost och det är alltid lika gott, ni ser ju så nöjd jag är!

Ha en bra dag allihop!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Vilmer !
Nu har du varit i utlandet igen vi ser och hör hur trevigt det är runt dig, och det är klart man är glad när man har ätit gröt mums. Här är det kallt 8 gr. blåsigt och regn, men ska ska visst bli bättre väder längre fram. Hoppas det är fint hos er då vi kommer ner till er, vi längtar så efter er.
Kram Farfar

Unknown sa...

Hej på er och tack sjælv før en jættetrevlig dag! Det ær ju alltid kul att træffas, vi får gøra det igen snart. Ikvæll ær pappa ute och æter med jobbet så jag och mamma ær ensamma hemma. Vi myser bara vi två. Ha det så bra! kram från oliver