lördag 22 mars 2008

Påsk!

Oliver och jag

Vi firade påsken i fredags eftersom varken mormor och morfar eller moster och onkel kunde fira på själva påskafton. Vi var hemma hos mormor och morfar på kvällen, dom vuxna åt lammstek och sen åt dom mammas goda tårta. Det slank visst ner en och annan godisbit också! Jag var lite gnällig men det är ju inte så konstigt eftersom jag har 4 tänder på gång, hoppas dom spricker fram ordentligt snart. Jag och kusin Oliver bekantade oss som vi brukar, det blir roligare för varje gång för nu "pratar" och ler lille Oliver lite tillbaka. Han är nu 2,5 månad och jag är 6,5 månad så lite skillnad är det så klart. Jag somnade i mammas famn, lite senare än vanligt, och samtidigt somnade Oliver hos sin mamma när vi fyra satt och mös i "rosa rummet" tillsammans.

Mamma, pappa och jag

På påskaftons dag var mamma, pappa och jag en sväng i stan. Mamma köpte 3 par byxor åt mig för det hade jag visst lite ont om. Jag somnade precis innan vi kom hem så pappa var ute lite längre med mig så jag skulle få sova. Vi lekte och kramades en massa under dagen och på eftermiddagen sov hela familjen en stund. Efter sovstunden hade jag jättemycket energi och tog mig runt i en väldans fart. Även om det är kul att dra mig runt på golvet så vill jag helst stå, då brukar jag ge ifrån mig små glädjetjut och skratta. Jag brukar få stå i soffan och hålla mig själv på soffans ryggstöd och det är superkul! Men idag ville jag lite mer.. När mamma satt i soffan så tog jag mig fram till soffbordet och reste mig mot hyllplanet under, som jag gjort tidigare, men denna gången fortsatte jag ännu högre upp så tillslut kom jag upp och stod själv och höll i bordet! Pappa var snabbt framme för att fånga mig om jag skulle trilla och då passade mamma på att hämta kameran.

Precis kommit upp i stånde helt själv! Pappa är beredd om jag skulle trilla.

Nöjd kille!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så duktig du är Vilmer :-) Kram Ebba & Jenny

Anonym sa...

Glad påsk önskar vi er alla. Vad du börjar kunna mycket. Hoppas dina nya tänder kommer snart. Påsk kramar till er alla från Jannice med familj.