tisdag 18 mars 2008

BVC!

Idag var det dags för 6 månaders kontrollen, jag är ju i och för sig 6,5 månad idag men det spelar nog ingen roll. Nu är jag 71 cm lång och väger 8605 gram. Vi var hos läkaren idag också, han kände på mina leder och lyssnade på mitt hjärta. Allt var jättebra och han tyckte att jag var väldigt framåt och "med".

Imorse väckte jag mina föräldrar halv sex, lagom till pappa skulle upp alltså. Mamma tyckte att mitt skrik lät lite som att jag var rädd, eller inte riktigt visste vad jag höll på med. Och visst hade hon rätt, när hon kom in i rummet stod jag upp i sängen vid ena kortsidan. Jag skrek nog mest för att jag inte visste hur jag skulle komma ner igen.

Tack för alla fina kommentarer om mitt rum!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj vad fint ditt rum har blivit, din mamma ær ju verkligen duktig! Och det ser ut som att du har det roligt på bilen du fick av oss. Jag vill også ha ett eget rum... eller det tycker min mamma att jag borde ha nær jag blir lite større:) Just nu sover jag ju tryggt i min seng vid sidan om henne. Ja nu ær det snart påsk och jag ræknar med att vi ses då, stora kusin vilmer. Jag ska med mamma til sundhedshuset imorgon før att væga og mæta mig nær de har øppet hus dær. Mamma ær lite orolig før att jag inte har gått upp i vikt på sista tiden:)
kramar oliver

Anna och Ronja sa...

Tack! Hon är en liten pajas. Det verkar som om det är full fart på Vilmer om dagarna. Som tiden går redan 6,5 mån. Fint hans rum blev. Kram