fredag 28 mars 2008

Bebisträff, Oliver och Babysim!


Det har inte varit några större händelser dom senaste dagarna så jag har samlat ihop lite av det vi ändå gjort i detta inlägg. I tisdags kom mina kompisar Alma och Vilmer och hälsade på, tillsammans med sina mammor förstås. Vi lekte bara en timme sen skulle alla barnen sova middag, men det var kul så länge det varade.

På onsdagar brukar det vara rytmik men den har varit inställd dom två senaste gångerna, längtar till nästa vecka när det är dags igen. Eftersom rytmiken var inställd så åkte jag och mamma till Helsingborg för att träffa Anneli. Det blev lunch för mamma och Anneli på Thai corner, jag fick min burkmat där och sen somnade jag när vi gick därifrån. Vi åkte hem efter ytterliggare en fika och då gick vi hem till mormor och morfar eftersom moster Mia och kusin Oliver hade kommit till stan. Onkel Jacob är på skidresa med jobbet därför passade Mia på att vara "hemma" några dagar. Hoppas du har det bra på resan Jacob!

Igår åkte mormor, morfar, Mia, Oliver, mamma och jag till Babyland i Helsingborg. Mia skulle hämta sitt chassi till vagnen som varit på lagning och mamma skulle köpa en ny bilbarnstol till mig. Jag börjar ju bli stor nu så snart växer jag ur mitt babyskydd. Vi var inne på Väla också en sväng, dom vuxna fikade go´saker som vanligt medans jag fick min eftermiddagsgröt. Jag var supertrött när vi åkte hem, somnade i bilen och sen sov jag vidare 1 timme hemma och sen var jag jättepigg. Brukar lägga mig kring 19-tiden annars men nu blev klockan nästan halv nio innan jag kom till ro. Men jag vaknade ju ändå i vanlig tid imorse, kl 06.00..


Idag var det tänkt att vi skulle ta med Mia och Oliver ut till babycaféet i Borstahusen, men Oliver hade lite ont i magen och var lite orolig i kroppen så vi skippade det. När Mia var klar hos tandläkaren så köpte vi med oss croissanter hem till lunch för det är ju morfars favoriter!


I eftermiddags var det dags för babysim, allra första gången idag. Pappa skulle bada med mig och det gick ganska bra till en början. När övningarna, där jag skulle ligga på rygg, började blev jag ganska missnöjd och började åla mig ur pappas grepp och huxflux slog jag huvudet i bassängkanten. Jag blev mest rädd men det gjorde lite ont också. Pappa gick upp med mig och mamma la en kall handduk över bulan (precis på ögonbrynet). Simfröken tyckte inte att vi skulle gå i igen ifall jag skulle bli ledsen för då kanske jag kommer ihåg det till nästa gång.. Nästa veckas sim missar vi eftersom familjen ska åka till Växjö på en liten mystripp, förhoppningsvis har jag glömt bort vad som hände till veckan efter när det är dags att simma igen.


Jag plaskar!

Glad och sprallig trots bulan!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Men stackare! Här kommer lite blås på ögonbrynet!!! Många kramar Ebba

Anonym sa...

Stackars dig men du kommer att glömma det onda till nästa gång du åker och badar, för att bada är ju så skoj och så skönt. Men om några månader kan ni ju bada ute istället.Här kan man också snart bada utanför huset för all snö håller på att tillsammans med regnet töa bort. Du skulle ha varit här så kunde du fått lite vattenlek i de små? vattenpölarna. Kramar Jannice med familj